Fredes Blog


NYC I LOVE YOU
08/01/2010, 23:23
Filed under: Det ønsker jeg mig, På hjernen

Sidder og er lidt tvær i stemningen, fordi jeg ikke kan overføre alle de billeder jeg tog idag til min computer.

MEN så fandt jeg en mail, som jeg for lang tid siden skrev til Kenneth, inden han skulle til New York, så her kommer en NYC guide.
Her er lidt af mine yndlings steder i NYC:
Manhattan:

På manhattan er de fedeste områder klart i Down Town, altså Lower east
og west side og meat packing district og omkring Houston street.
Området fra union square og op til 25. gade er også ret fedt!
På upper east side er der museer, men ellers rimlig kedeligt (bank
mennesker og forældre).
Upper west side er lidt sjovere og også meget fint især omkring 80 th
street og op til Columbia University.

Sarabeths:
Den bedste, mest amerikanske, idylliske morgenmad i verden!
423 Amsterdam Avenue
(80th Street)

Cafe Lalo
Her abejdede jeg i sommeren 2006 :)
Hyggeligt sted med lækre kager. Deres bedste er belgiske vaffler med
cinnamon wipped cream og jordbær!! og god kaffe!
hvis i tager der hen og ser en tyk mexi der hedder victor eller jorge
så hils fra Freddy!
201 W. 83rd street (between amsterdam ave. og Broadway)

Forever21:
Drenges mareridt, pigers drøm! Lorte tøj men med fantastiske fund ind imellem!
Kjoler og stilletter fra 100 kr og op, smykker fra 20 kr og op!
40 East 14th St New York NY 10003 (faktisk på union square)

Supreme
Mega sej streetwear butik. Dårlig service, fordi drengene ved at deres
butik er MEGA populær, men det hjælper altid at have en pige med
(eller at være en pige).
http://www.supremenewyork.com/
Supreme New York. 274 Lafayette Street NYC 10012

Coffee shop
God brunch/morgenmad, frokost, aftensmad og bar om aftenen – den kan alt! Der sidder politi betjente og æder donuts om morgenen og fashionistaerne svinger deres designer håndtasker der om aftenen.
29 Union Sq. West, New York, NY 10003

Loppemarked

Det bedste loppe marked i verden! om sommeren er det på en parkeringsplads og så nede i en parkeringskælder også. Der er vintage solbriller, billeder, skitøj, fantastiske kjoler og gamle LP’er.

lige ved 25th og 26th street og Madison Square Park og broadway tror jeg. Det har åbent i weekenderne.
AA
Uhh yndlings basic tøj mærke, masser af sweats og tees!
Se locations på det her link:
http://americanapparel.net/storelocations/metroareas.aspx?metroareaid=7

Mama’s
Sjov lille bar med rigtig søde bartendere, lidt a la Jolenes eller zoo…
34 Ave. B, New York, NY 10009

Chipotle
Det bedste mexi fastfood! I bestemmer selv hvad der skal i jeres
tortillas, burritos eller tacos + de sælger Corona (også til under 21
år… men det er nok ikke et issue for jer :))
Se locations på link:
http://www.chipotle.com/restaurants/map.asp?address=&city=&state=&zip=10021

Katz deli
Indbegrebet af lower east side! Kæmpe pastrami sandwiches og potato
latkez med sour cream og æblemos (kartoffel pandekager). Virkelig et
besøg værd!
http://www.katzdeli.com/
205 East Houston Street

Williamsburg:
Mit ynglings kvarter i hele NYC, det er brooklyn når det er bedst, men
sjovest når solen skinner. Lave huse, fugle kvidder, skatere, folk der
sælger tøj på gaden (ikke hustlere, men loppemarkeds agtigt), gode
genbrugs butikker og lækker mad!
I kan tage L toget (den grå linie) fra 14th street og så stå af på
Bedford ave. så er i der! Nå ja og i williamsburg kan i gå helt ned
til vandet og kigge på hele manhattan!

Beacons closet
Den bedste 2nd hand butik i byen, kæmpe stor og let at finde gode
næsten ubrugte ting fra fede mærker til rimlige priser!
http://www.beaconscloset.com/
88 n. 11 th street Brooklyn NY 11211
Lige ved siden af Beacons ligger der en KÆMPE skate shop med en u
rampe inden i… ret sjovt at kigge på.

SEA
En rigtig fed thai restaurant, sejt indrettet med en sø i midten!?
store portioner til billige penge!
http://www.seathairestaurant.com/
114 N 6th St Brooklyn, NY 11211

Et godt tip er at købe Time Out i den første og bedste kiosk, der står rigtig mange gode ting om events, outlets, koncerter, cafeer og spise steder og så er der rigtig mange gratis aviser som står i sådan nogle dimser rundt omkring – de er også rigtig gode, så man hurtigt kan blive opdateret på aktuelle ting.

Det her er altså kun en lille del, men kunne blive ved i evigheder, så hvis der er noget i syntes mangler, LET ME KNOW! Jeg har mere i ærmet.

Det er jo self. lidt tid siden jeg var der sidst, men jeg har været der 4 gange (2 x 10 dage med familie og en omgang på 6 uger og en omgang på 3 mdr.) så sys da at jeg kender byen ret godt (MEGET GODT).


2 kommentarer so far
Skriv en kommentar

wauw, sikke en fantastisk guide! jeg har altid gerne villet til NY, i hvilken sammenhæng var du der? du nævnte at du arbejdede på en cafè, hvordan fik du arbejde der? havde du nogen kontakter, eller hvordan?

Kommentar af anna

Åh jeg vil afsted NU!! Tak for tipsne – har aldrig været der, men det er helt sikker på toppen af min liste..

Kommentar af emiliaweir




Skriv et svar

