Fredes Blog


Jul giver lange sokker
19/12/2009, 23:04
Filed under: På hjernen

Jeg har faktisk (indtil fornyligt) haft det meget afslappet med jul. Vi har ikke haft nogle særlige juletraditioner i min familie og det har på en eller anden måde fyldt meget – men ikke betydet så meget… Jeg har altid gået meget op i hvad jeg skulle give i gaver til folk… men det gør jeg nu også til fødselsdage så..

Men her på det sidste, dvs de sidste 3 år, har jeg gået vildt meget op i julen. Der skal pyntes og synges og bages og købes ind og deles ud og hygges og snakkes og ses og jule – altså helt ærligt frede (siger jeg til mig selv), slap nu af!

Men jeg bliver bare så glad og rar og har lyst til at omgive mig med dem jeg holder af.

Derfor har jeg da også pyntet op her hjemme og skraber min kalender hver dag, prøver at tænde advendts lys (det går ikke så godt med det) og sådan lave lidt traditioner. Det er bare som om de ikke kommer af sig selv, og det er også som om at alle jeg kender i forvejen har deres egne traditioner.

Nå men jeg synes det er gået meget godt med det der jul i år – og det er jo langt fra slut, heldigvis! Jeg glæder mig til at fejre jul med min familie og jeg glæder mig også til at nyde en dejlig fridag i morgen, MEN her er det der giver lange sokker!

INDKØB AF JULEGAVER.

Jeg elsker at give julegaver, finde ud af hvad dem jeg holder af skal have og hvor jeg kan få det.

DET der pisser mig af er: lorte bytteregler, lange køer, kulde uden for og varme inden for – umuligt at klæde sig på, ekspedienter der vil lave mer salg, og sidst men ikke mindst den kamp det er at få fat i den julegave jeg gerne vil købe, fordi der står 80 stks 48 årige damer der også skal købe julegaver – men i modsætning til MIG (som har lavet mit hjemme arbejde), er MEGA langsomme og skal stå og spørge om str. osv til deres teenage datter, som 100 % bytter den der klamme sweater alligevel!

Undskyld mit vredes udbrud, men det er sådan noget der tænder mig helt af! Jeg bliver faktisk lidt aggresiv. Og grunden er bare at jeg selv elsker at stå og lure på de fine ting, overveje, gå lidt rundt igen osv. altså hygge mig med det – men de der damer stresser mig og ekspedienterne, der går helt kold over at skulle binde en sløjfe på en pakke fordi de har haft nr. 18374. kunde i dag.

MIT bud er: Køb så mange julegaver på nettet som muligt, skriv str. osv ned hjemme fra og køb ind lokalt – så bliver der ikke så proppet :)

Men i morgen vil jeg prøve at gøre det enkelt og hurtigt – jeg skal i 4 butikker, jeg ved hvad jeg skal have og så skal jeg mødes og hænge ud med en af mine yndlings venner når gaveræset er overstået – så er det vist lige til at holde ud, ik?

Rigtig god lørdag aften og nyd søndagen i morgen – det vil jeg i hvert fald gøre.


2 kommentarer so far
Skriv en kommentar

Jeg har købt alle mine julegaver på nettet, så det er ikke noget problem – eg elsker virkelig også at finde ud af, hvad jeg skal give mine kære :)

Kommentar af Thesbabe

SÅDAN! hvis vi alle gør en lille indsats – så bliver Magasin lige pludselig helt overskuelig! ja gave planlægning er yndlings hobby!

Kommentar af fredesblog




Skriv et svar

