Fredes Blog


Pålæg
16/11/2009, 20:36
Filed under: På hjernen

P1080824

I går sad jeg, rimlig usædvanligt, og kiggede i nogle tilbuds aviser – jeg elsker at prøve at planlægge mine indkøb – velvidende om at de aldrig bliver som planlagt…!? Dog faldt jeg over et ret godt tilbud i Netto, som jeg ved første øjekast kategoriserede som latterligt, men ved næste, pludselig prioriterede som no.1! Og ja det var så en pålægs skærer der fangede mit øje – en lille laber sag til 149 kr. som kan skære mange ting, brød og skinke i blandt. Grunden til at den gik fra bund til top er en mærkelig ting – jeg kan ikke selv forklare det… men jeg vil prøve. I starten var jeg over bevist om at det var kærlighed (til min kæreste), da jeg ved hvor højt han ville elske den maskine (?!?!?) og som en god kæreste (og det er jeg jo) så ville jeg først købe den for hans skyld…. MEEN så var det som om at den groede på mig, pludselig stod jeg der og forsvarede hvorfor vi skulle købe en pålægs skærer i stedet for en ny elkedel.! wtf? Men sådan gik det til og da vi begge to var riimlig enige om hvor genial den er, så blev det altså til en realitet (ligesom elkedelen som også blev købt) og står nu og troner på vores køkkenbord – den fylder det hele- og vi er i ekstase, den er jo så sej. Jeg er typen der på nogle dage kun kan acceptere meget tyndt skåret pålæg (ellers kan jeg ikke lide det – obsessed? don’t even mention it!), så derfor er jeg faktisk endnu mere glad for den. Vi har fået sandwich med spegepølse og skinke og meget fint skåret emmentaler og her til aften skal vi have en ordenlig omgang agurkesalat – alt skåret på vores nye ven.

Så igen (sidst var friture episoden) bukker jeg mig i støvet, smider 149 dask i Nettos retning og med en ydmyg person erkender jeg min kærestes stoddergen, der stadig eksisterer OG så erkender jeg min overraskende interesse for denne maskine, som er, efter lidt overvejelse en dejlig ting.

Velkommen til lille pålægs dut.

 


4 kommentarer so far
Skriv en kommentar

Øhhhh…i to er da bare hinandens “true love”! Sammen vil i få et lykkeligt liv og en masse pålægsskærer-elskende børn!

Kommentar af Simone

…. en pålægsskærer jo verdens mest fissede maskine, Freds.. u guys r too retarded.. men det er fanme sjovt.

Kommentar af Acie

Det er virkelig sjovt det der. Den kunne jeg også let have hoppet på.
/Louise
stinsoglullu.wordpress.com

Kommentar af stinsoglullu

Jeg skal også have den, det er standart i alle sydlandske privat køkkener med respekt for sig selv! den er piú nizzle! i øvrigt synes jeg det er fedt at mark har døbt den eros :D

Kommentar af Sir Green




Skriv et svar

