Fredes Blog


NYC 1.0
28/04/2009, 19:05
Filed under: Det kan jeg lide

Ok New York er min ultimative yndlings by over alle andre byer jeg nogensinde har været i.

Det er den bedste by at lære at overleve i, og den har så mange forskellige sider, så der altid findes noget nyt at tage sig til.

Jeg har været der 4 gange, 2 gange på ferie med min familie, hvor jeg blev fuldstændig bidt af byen. Derfor tog i jeg i sommeren mellem 2. og 3. g der over alene i 6 uger fordi jeg ikke kunne lade være. Jeg er så sindsygt heldig at jeg har en mega sej tante der bor på upper east side, som tilbød mig sin sofa og trygge rammer, så der boede jeg. Jeg fik arbejde på en café på upper west side, hvor jeg arbejde i de 6 uger. Efter 3.g fik jeg muligheden for at komme i praktik hos det amerikanske firma Kate Spade, i 3 mdr, så jeg slog til igen! Jeg tog derover (igen boede jeg på sofaen), men desværre aflyste de hele min praktik periode, dagen før jeg skulle begynde! Jeg havde HELDIGVIS læst Costume (tror jeg), der havde en artikel om Camilla Stærk i, så jeg mailede til hende og skrev at jeg ikke havde noget at lave i de næste 3 mdr. og om hun kunne bruge en praktikant :) Det kunne hun godt, så jeg startede dagen efter! Det har været det fedeste at få lov at bo i New York i så lang tid, og rigtig lære byen at kende, selv om jeg ikke kender halvdelen endnu. Så jeg har fået en del yndlings steder, både shopping, spise, hænge ud og gå ud steder. Det er de steder jeg gerne vil skrive om, da jeg gerne vil have at andre kan få en ligeså god oplevelse i NY som jeg har haft!

foto-16

Der kommer snart noget mere konkret omkring NY


2 kommentarer so far
Skriv en kommentar

Vi vil have mere NY :)

Knus Andreas og Mia

Kommentar af Mia

Selvfølgelig! Kun for jer!

Kommentar af fredesblog




Skriv et svar

