Fredes Blog


Kartoffelkage
02/03/2009, 21:47
Filed under: Uncategorized

Kunne desværre ikke finde et mere elegant billede, men her er den altså, min yndlings kage over alt!

kartoffelkage

En kartoffel kage er lavet af en wienerbrødsdej eller lagkagebund, fyldt med vanilie og fløde creme, overtrukket med marcipan og drysset med cacao pulver.

Jeg har spist en del kartoffelkager og indtil videre har jeg fået den bedste kartoffelkage på cafe amadeus på st. kongensgade.

Den fra illums bager går også an, men de smagte en gang imellem lidt gammelt – ikke godt!

De sælger dog heller ikke kartoffelkager mere, fordi der ikke var nok salg i dem, jeg var sikkert den eneste der købte dem…!

Søger dog stadig efter nye og spændende stede, hvorfra jeg kan købe en kartoffelkage.


4 kommentarer so far
Skriv en kommentar

Kære Frede

Det er Julie fra tendens der skriver – har haft glæden af at bytte visitkort med dig. Vi må være lidt meant to be for KARTOFFELKAGE er også min så absolutte favoritkage. Jeg er helt sindssyg med kage (som dig kan jeg fornemme). Ville også lige sige Tillykke med din nye blog.
Jeg har også fået min egen blog (mens jeg skriver for tendens vel og mærket) : Tjek den ud http://www.juliesshirt.blogspot.com kærlig hilsen julie

Kommentar af julie

En ægte kartoffelkage har rent faktisk en bund af vandbakkelse. Brødkunsten på Jagtvej 94 laver dem helt rigtigt. La Glace har også kartoffelkager.

Kommentar af Helene Venge

Hej, jeg er på udkig efter nogle gode opskrifter. Kan I ikke hjælpe mig?

Kommentar af majbarn

Hej Majbarn,
Kender desværre ikke nogle opskrifter, men tjek evt. frk. jensens kogebog?
KH
Frede

Kommentar af fredesblog




Skriv et svar

